El pensament computacional és una competència associada al pensament abstracte. Comporta el plantejament de noves respostes basades en coneixements previs que permetin desenvolupar solucions als problemes.
És important remarcar que per a programar no fa falta saber llegir ni escriure, tot i que depenent del recurs que féssim servir per a programar, necessitarem tenir unes capacitats o unes altres.
Com a exemple a l'aula podem utilitzar en primer lloc la Beebot. Per fer-la servir no fa falta saber llegir, nosaltres la programem per dir-li les indicacions que volem que faci (cap endavant, cap endarrere, dreta o esquerra).
També tenim el recurs d'open source, en aquest tenint una fitxa amb diferents figures dibuixades en quadricules, li hem d'indicar a la nostra parella que escrigui les indicacions que nosaltres li dictem en una quadrícula perquè així després endevini de quina figura es tracta.
Un altre exemple és el Makey makey amb el qual pots fer que diferents objectes o persones es converteixin en tecles de piano, indicadors de dreta/esquerra...

Font: makeymakey.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario